روشهای هوشمندانه برای جذب و تعامل با مخاطبان اپلیکیشن موبایل

روشهای هوشمندانه برای جذب و تعامل با مخاطبان اپلیکیشن موبایل

روشهای هوشمندانه برای جذب و تعامل با مخاطبان اپلیکیشن موبایل


آیا می‌دانید که طبق برخی مطالعات، 20% از اپلیکیشن‌های موبایل تنها یک مرتبه توسط کاربران مورد استفاده قرار می‌گیرند و پس از آنها رها می‌شوند؟

اغلب دارندگان گوشی‌های هوشمند بیش از 50 اپلیکیشن روی گوشی‌شان دارند. به همین خاطر، خیلی راحت است که اپلیکیشن شما را، در این بازار پررقابت اپلیکیشن‌های موبایل، فراموش کنند.

برندهای معروف جهان به خوبی از اپلیکیشن موبایل خود برای تعامل با مخاطبان، افزایش اعتماد و وفاداری مشتریان، افزایش فروش، و بهبود تجربه‌ی خرید مشتری استفاده می‌کنند. اما خیلی از برندهای دیگر در این کار چندان موفق نبوده‌اند و در یافتن استراتژی مناسب برای استفاده از اپلیکیشن موبایل‌شان با مشکل روبرو شده‌اند.

بنابراین، دیگر صرفا داشتن اپلیکیشن موبایل برای کسب‌وکارها کافی نیست. بلکه اپلیکیشن باید با اهداف کلی شرکت همسو گردد و از یک استراتژی قوی بازاریابی برخوردار باشد.

ایجاد رابطه بلندمدت با مشتری، در دنیای امروز که تنوع محصولات زیاد شده و رقابت فشرده گردیده، کار راحتی نیست. اما اگر درک بهتری از مخاطب خود کسب کنید، به اهمیت داشتن یک استراتژی موبایلی خوب واقف باشید، و به تجربه کاربری توجه کنید، بهتر می‌توانید این رابطه را ایجاد کنید.


کاربران چگونه اپلیکیشن های جدید را کشف یا پیدا میکنند؟

در اکتبر سال ۲۰۱۶، گوگل تحقیقی انجام داده است و از ۹۹۹ کاربران تلفن هوشمند آمریکایی بررسی کردند که چگونه یک برنامه کاربردی جدید را پیدا و استفاده میکند.


طبق گزارش گوگل:

۵۱ درصد کاربران اپلیکیشن برای یافتن برنامه جدید به واسطه استفاده یا توصیه خانواده یا دوستان پیدا میکنند.

۴۸ درصد توسط مرورگر فروشگاه یا استور های برنامه های کاربردی مانند گوگل پلی، اپ استور و استور های ایرانی مانند کافه بازار و مایکت و سیب اپ پیدا میکنند.

۳۴ درصد به دلیل توصیه های استور های اپلیکیشن ها برنامه را نصب میکنند.

۳۳ درصد از مشاهده تبلیغات درون برنامه ای و توسط برنامه های دیگر میباشد.

۳۲ درصد مطالعه آنلاین و خواندن در مورد برنامه کاربردی است.

۳۲ درصد توسط اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی میباشد.

۳۱ درصد برنامه های جدید را در تبلیغات صفحات وب سایت ها در موروگر ها می بینند.

۲۶ درصد بواسطه تبلیغات تلویزیونی برنامه های جدید را می بابند.

۲۱ درصد از طریق سرچ و جستجو در موتور های جستجو پیدا میکنند.

۲۰ درصد از طریق تبلیغات در یوتوپ و بعنوان مثال در ایران از طریق تبلیغات در آپارات برنامه های جدید را پیدا میکنند.

بیشتر کاربران در مورد چگونگی کشف برنامه های جدید از دوستان یا خانواده، با مرور فروشگاه های برنامه، به دنبال برنامه های توصیه شده در فروشگاه و مشاهده تبلیغات درون برنامه می دانند.


بنابراین، برای افزایش دانلود برنامه میتوانید برنامه خود را به راحتی در فروشگاه های اپلیکیشن انتشار دهید و با استفاده از نکات زیر آنها کاری کنید که آنها بهتر دیده شوند.


۱) تمرکز بر بهینه سازی فروشگاه App

هدف از بهینه سازی فروشگاه برنامه(ASO)بطور خلاصه این است که به کاربر بتواند در فروشگاه یا استور های برنامه ها براحتی برنامه شما را پیدا کند و جذب برنامه شود و در نهایت دانلود و استفاده کند. این تمرکز بر بهینه سازی کلیدی و نرخ تبدیل است.

عوامل کلیدی و مهمی که موقعیت برنامه را در نتایج جستجو تاثیر می گذارد تعداد بارگیری یا دانلودها، رتبه بندی برنامه یا بررسی کاربر و تعدادی از نظرات است.

برای بهینه سازی برنامه خود برای فروشگاه App، این قوانین را دنبال کنید:


– تیتر یا عنوان خلاق و قابل درک را ایجاد کنید:

شما می خواهید که کاربران نام برنامه شما را به خاطر بسپارند و در عین حال می خواهید آنها به سرعت متوجه شوند که برنامه شما مرتبط با چه چیزی است و چه کاربردی دارد. این را می توان با عنوان برنامه خود انجام داد.

به عنوان مثال، اگر یک نام مبهم برای برنامه خود دارید، مانند “تنور”، می توانید یک توضیحات برنامه مختصر مانند “سفارش آنلاین نان” را به عنوان اضافه کنید. اگر فقط در عنوان عنوان “تنور” داشته باشید، خیلی معمولی خواهد بود و کاربران نمیدانند که برنامه چیست و چه کاری انجام میدهد.


– توصیف غنی و دلپذیر کلمات کلیدی را بنویسید:

مهمترین ویژگی های برنامه را در ابتدای توضیح قرار دهید تا کاربران را به کلیک بر روی دکمه “خواندن بیشتر” برسانید.


– کسب امتیاز مثبت:

اعداد و ارزش بررسی های شما موقعیت مکانی برنامه را در نتایج جستجو تاثیر می گذارد. یعنی اگر کاربران در نظر سنجی اپلیکیشن شما شرکت کنند و نظرات بالا برای شما ثبت کنند، این باعث میشود که از بقیه اپلیکیشن های مشابه بالاتر قرار بگیرید.

فروشگاه های App برنامه هایی که از امتیازات بالایی برخوردار است را به کاربران خود پیشنهاد و نشان می دهد که کاربران آن فروشگاه به احتمال زیاد آن برنامه را دانلود میکنند. طبق بررسی های انجام شده به طور قابل توجهی تصمیم گیرنده را تحت تاثیر قرار می دهد.


– لوگو یا نماد جذاب را انتخاب کنید:

لوگو خوب و جذاب می تواند به تعداد کلیک های کاربر در برنامه کمک کند

یک لوگوی خوب تنها به تعداد کلیک ها و دانلود ها در استور های اپلیکیشن کمک نمیکند بلکه پس از نصب برنامه، این آیکون در منوی گوشی، به کاربران یادآوری می کند که برنامه را باز و اجرا کند. هنگام طراحی لوگو، به نیازهای فروشگاه App توجه داشته باشید. توصیه های اپل برای ایجاد آیکون جذاب شامل سادگی، ارائه یک نقطه کانونی و نگه داشتن مربع های آیکون است.


– تصاویر و ویدیوهای برنامه را اضافه کنید:

مانند لوگو، تصاویر جالب و فیلم های برنامه به تعداد بارگیری آن تاثیر می گذارد. آنها به کاربران کمک می کنند که تجربه استفاده از برنامه را احساس کنند. اگر شما اپلیکیشنی در استور ها دارید میتوانید ویدئویی از نحوه کار و معرفی اپلیکیشین تهیه کنید و آن را در صفحه برنامه قرار دهید. اکثر اپلیکیشن ها بری معرفی خود در این فروشگاه ها از موشن گرافیک استفاده میکنند زیرا جذاب تر بنظر می آیند و بازخورد بیشتری دارند.


– انتخاب دسته بندی مناسب:

اگر کاربران در جستجوی دسته ها برای پیدا کردن برنامه های جدید نتواند برنامه شما را پیدا کند این میتواند تعداد دانلود برنامه شما را کاهش دهد.

در فروشگاه App iOS میتوانید دسته های ابتدایی و ثانویه را اضافه کنید و انتخاب کنید. (مانند «کتابها»، «سرگرمی»، «کسب و کار»، «آموزش»، «عکس و ویدئو»، «بهره وری»، «شیوه زندگی» و …)

در Play Store، شما می توانید یک دسته و زیر شاخه (“بازی ها” و “خانواده”) را انتخاب کنید. اگر بین دو دسته تردید دارید، بهتر است آن دسته ای را انتخاب کنید که رقبای کمتری دارد.


۲) برنامه را در وب سایت خود ارتقا دهید

هدف شما این است که کاربران را به طور کامل به برنامه خود علاقه مند کنید تا آن را دانلود کنید. این را هم می توان در وب سایت شما انجام داد.

اگر وب سایت شرکتی دارید، یک صفحه جداگانه برای برنامه خود ایجاد کنید که کاربر از آنجا دسترسی به دانلود نسخه های متفاوت و داشته باشد و تصاویر برنامه را ببیند و میتوانید یک بنر جذاب طراحی کنید و در پایین تمامی صفحات یا همان فوتر و یا بقیه قسمت های سایت بگذارید تا در نهایت کاربر به صفحه اپلیکیشن هدایت شود.

متا تگی برای اپل استور وجود دارد که باعث میشود وقتی کاربر با موبایل وارد سایت شما میشود دانلود اپلیکیشن شما را مانند تصویر زیر در بالای مرورگر به کاربر پیشنهاد بدهد.


۳) کمپین های بازاریابی ایمیل را توسعه دهید

اگر شما قبلا پایه ای از مشترکین داشته باشید که به شرکت شما اعتماد دارند، بازاریابی ایمیلی می تواند باعث شود که مشترکین موجود برای دانلود برنامه شما اقدام کنند. اما اگر شما مشترک های ایمیلی ندارید بهتر است با استفاده از گذاشتن خبرنامه در سایت و فعالیت در شبکه های اجتماعی سعی کنید ایمیل کاربران را جذب کنید و سپس آرام آرام بازاریابی ایمیلی خود را آغاز کنید تا در نهایت منجر به افزایش کاربران اپلیشکن شما شود.


۴) از شبکه های اجتماعی استفاده کنید

کاربران اینترنت ۳۰٪ از وقت آنلاین خود ر اصرف در شبکه های اجتماعی میکنند. اکثر آنها به شبکه های اجتماعی با استفاده از یک دستگاه تلفن همراه دسترسی پیدا می کنند.

با توجه به سلیقه کاربران و مشتریان نوع شبکه های اجتماعی را برای فعالیت انتخاب کنید. بعنوان مثال در ایران تلگرام و اینستاگرام کاربران زیادی دارد که میتوانید از آنها بهرمند شوید.

محبوب ترین شبکه ها عبارتند از Facebook، Snapchat، Instagram، توییتر، LinkedIn، Pinterest و Tumblr، که همه انواع مختلف از کاربران در آنها وجود دارند برای مثال، اگر برنامه شما هدف چندین ساله دارد از Instagram و Snapchat در کمک بگیرید و اگر شما یک برنامه B2B دارید، برنامه خود را در LinkedIn و توییتر ترویج دهید، در آنجا کسب و کارهای دیگر را می توان یافت که با آنها همکاری کنید.

مفهوم اصلی ارتقاء اپلیکیشنتان برای هر شبکه اجتماعی یکسان است: محتوای ویروسی را ایجاد کنید، دوستانی را که دوست دارید، و مشترکین خود را افزایش دهید، و کلمه مورد نظر خود را گسترش دهید.

از تمام ظرفیت های شبکه های اجتماعی استفاده کنید و اگر در شبکه ای امکان ارسال صدا را دارد یا در شبکه ای دیگر امکان درج پست های متنی، عکس، ویدئو، لینک و .. را دارد از همه این امکانات بهره بگیرید. همچنین میتوانید تبلیغات خود را در شبکه های اجتماعی با هزینه کمتری توسط پیج های پر بازدید انجام دهید که نسبت به قیمت آن ها بسیار بازخورد خوبی دارد.


۵) ایجاد تبلیغات درون برنامه ای

برای رسیدن به کاربرانی که در شبکه های اجتماعی فعالیت زیادی نمی کنند، تبلیغات درون برنامه را در نظر بگیرید.

حدود یک سوم از کاربران (۳۳٪) برنامه های کاربردی را با استفاده از برنامه های دیگر کشف می کنند. این به این معنی است که تبلیغات درون برنامه ای حتی موثرتر از تبلیغات در موتور جستجوگر است (۳۱٪).

برای صرفه جویی در هزینه، می توانید با صاحبان برنامه های دیگر مذاکره کنید و تبلیغات متقابل را انجام دهید تا برنامه های دو طرف به صورت رایگان تبلیغ شود و کاربران آنها افزایش یابد.

اگر می خواهید تبلیغات در موتور جستجو را ایجاد کنید، می توانید با استفاده از Google AdWords کمپین تبلیغاتی خود را راه اندازی کنید. نکته اصلی در تبلیغات موتور جستجو این است که کلمات کلیدی را برای تبلیغ انتخاب کنید. کلمات کلیدی مناسب برای جستجو در جستجوی مخاطبان هدف را انتخاب کنید و از فیلترها برای انتخاب بازدیدکنندگان استفاده کنید.

شما همچنین می توانید تبلیغات متنی را با استفاده از Google AdWords ایجاد کنید. طراحی بنر با متن کوتاه، و AdWords آنها را به کاربرانی که وارد وب سایت های خاصی هستند نشان می دهد که این سایت ها به نوع برنامه شما بستگی دارد. به عنوان مثال، اگر شما یک برنامه سفر دارید، ممکن است بخواهید تبلیغات را در وبلاگ های سفر مختلف نشان دهید.


۶) ایجاد کمپین های آفلاین

با استفاده از کدهای QR، کاربر را از موارد چاپی و تیلیغاتی خود به وب سایت یا به طور مستقیم به فروشگاه App هدایت می کند.

شما می توانید از موارد مختلف برای تبلیغ برنامه خود استفاده کنید تا زمانی که با استراتژی کلی بازاریابی خود سازگار باشید:

پوسترها

آگهی ها

تابلو چسبها

مجلات چاپی یا روزنامه ها

قبل از چاپ این موارد، در نظر بگیرید که چگونه آنها را در میان مخاطبان هدف قرار دهید.

به عنوان مثال، اگر محصول شما یک برنامه تناسب اندام باشد، می توانید به عنوان حامی مالی مسابقات سطح پایین و آگهی های محل برگزاری مسابقات شرکت کنید، یک نظرسنجی در مجلات تناسب اندام منتشر کنید و جزوات و آموزش ها را در باشگاه های تناسب اندام منتشر کنید.


7) ساخت یک استراتژی تبلیغی و برنامه موثر

برای جذب کاربران تلفن همراه، شما باید مخاطبان خود را تجزیه و تحلیل کنید و بر روی یک کمپین تبلیغاتی برنامه ریزی کنید و به تمرکز خود را روی آن بگذارید. مهم نیست که چه روشهایی انتخاب میکنید بلکه بودجه خود را محاسبه و موفقیت کمپین خود را اندازه گیری کنید.


8) مطمئن شوید که عملکرد اپلیکیشن‌تان عالی است.

عملکرد اپلیکیشن شما عامل مهمی در ایجاد یا عدم ایجاد ارتباط قوی و تعامل با مخاطبان است. تحقیقات نشان داده که اگر کاربر در استفاده از اپلیکیشن شما دچار مشکل شود دیگر از آن استفاده نخواهد کرد.

بنابراین، برای اینکه کاربر اپلیکیشن مشتری‌تان شود، باید مطمئن شوید که سرعت آن خوب است و به‌خوبی و بدون هیچ اشکال یا خطایی کار می‌کند.

اولین تصور از اپلیکیشن شما ممکن است آخرین تصور از آن باشد. یک اپلیکیشن خوب بایستی در همه قسمت‌ها جذابیت خود را حفظ کند بویژه در دو یا سه صفحه اول، صفحه نمایش اپلیکیشن منجر به رضایت یا عدم رضایت کاربران از آن می‌شود.

شما باید هر آنچه را که کاربران از نصب اپلیکیشن شما دنبال می‌کنند را پیش‌بینی کرده و در چند صفحه اول طوری مرتب نمایید تا بتوانند براحتی به آن‌ها دسترسی داشته باشند.

شما همچنین می‌توانید اپلیکیشن خود را به یک داشبورد متصل کرده تا به کاربران نحوه‌ کار را آموزش دهد، گزینه‌های مفیدی را پیشنهاد داده و ویژگی‌های دیگر آنرا شرح دهد.


9) اولین تجربه کاربری بسیار مهم است

این واقعیت که بسیاری از کاربران تنها یک بار از اپلیکیشن استفاده می‌کنند نشان می‌دهد که طراحی تجربه کاربری کار بسیار مهمی است و توسعه‌دهندگان اپلیکیشن موبایل باید توجه خاصی به حس و تجربه کاربر، وقتی که برای اولین بار با اپلیکیشن کار می‌کند، داشته باشند. به تازگی، بسیاری از توسعه‌دهندگان اپلیکیشن موبایل، یک راهنما یا تور معرفی را در اولین مرتبه‌ای که کاربر از اپلیکیشن استفاده می‌کند در داخل اپلیکیشن پیاده‌سازی می‌کنند و در آن کارکردها و امکانات اپلیکیشن را به کاربر معرفی می‌نمایند.


10) فرآیند ثبت‌نام کاربران جدید باید ساده باشد

خیلی از کاربران از ثبت نام و عضویت در سرویس‌های مختلف فراری هستند. اما برای اینکه بتوان خدمات مطلوبی به کاربر ارائه داد، باید اطلاعات بیشتری درمورد او دریافت کرد. بنابراین، ثبت‌نام و عضویت کاربر ضروری است.

پیشنهاد می‌کنیم که گزینه‌های مختلف ثبت‌نام و عضویت را امتحان کنید. مانند عضویت از طریق شبکه‌های اجتماعی، ایمیل، و حتی ثبت‌نام نکردن (در صورت امکان) و مطئن شوید که فرآیند ثبت‌نام تا حد امکان بسیار راحت، ساده، و روان است.

حتی می‌توانید در همان ابتدا که کاربر تازه شروع به استفاده از اپلیکیشن کرده، از او نخواهید که ثبت‌نام کند. بلکه بعد از اینکه چند مرتبه از اپلیکیشن استفاده کرد و با آن ارتباط برقرار نمود بخواهید که ثبت‌نام کند.


 11) اختیار دریافت پوش‌نوتیفیکیشن را به کاربر دهید

پوش‌نوتیفیکشن‌ها پیام شما را به شکل هدفمند به کاربر می‌رسانند. طبق تحقیقاتی که اخیرا انجام شده، 68% از کاربران امکان دریافت نوتیفیکشن را فعال می‌کنند و 70% آنها پیام‌هایی که از طریق نوتیفیکیشن ارسال می‌شوند را مفید می‌دانند.

می‌دانیم که از طریق پوش‌نوتیفیکیشن می‌توان کارهای زیادی انجام داد؛ اما این را هم باید بدانیم که کاربران علاقمندند که همه چیز را در اختیار و تحت کنترل خودشان داشته باشند. یادمان نرود که ارسال بیش از حد و بی‌موقع پیام می‌تواند کاربر را ناراضی کند. به همین خاطر، باید همیشه اختیار دریافت پوش‌نوتیفیکیشن و فعال‌سازی یا غیرفعال‌سازی آن را به کاربر بدهیم تا بداند هرموقع که خواست می‌تواند پوش‌نوتیفیکیشن را خاموش کند.

باید با ارسال پیام‌های مفید و ارزشمند، و ارائه گزینه‌ی غیرفعال‌سازی پیام‌ها، اعتماد مخاطب را جلب کنید.

 گرفتن مداوم نظرات کاربران سبب پیشرفت شده و کمک بزرگی در جهت جذب مخاطب برای اپلیکیشن شما خواهد بود. لازم به ذکر است در استفاده از شیوه بالا آن هم تنها برای اطلاعیه‌های مهم و مطالب مفید سبب شده تا کاربران حس خوبی نسبت به اپلیکیشن پیدا کنند.


12) مخاطبان‌تان را بخش‌بندی کنید

هیچکس دوست ندارد پیام‌های بی‌فایده وبی‌ربط دریافت کند. بنابراین، مخاطبان‌تان را براساس سلایق، علایق، نحوه استفاده از اپ، زمان استفاده، و ویژگی‌های فردی بخش‌بندی کنید و برای هر بخش پیام مرتبط و مناسب آن بخش را ارسال کنید.

بخش‌بندی مخاطبان و ارسال پیام‌های شخصی‌سازی شده نه تنها باعث افزایش تعامل با مخاطبان و بهبود تجربه کاربری می‌شود، بلکه به درآمدزایی اپلیکیشن و افزایش نرخ بازگشت سرمایه‌تان نیز کمک می‌کند.


13) به کاربران هدیه دهید

یک آمار جالب که ما را شگفت‌زده کرد این بود که متوجه شدیم بیش از نیمی از کاربران، اپلیکیشن را فقط برای این دانلود می‌کنند که از تخفیفات و فروش‌های فوق‌العاده مطلع شوند. بنابراین، ارائه هدیه و تخفیفات از طریق اپلیکیشن نه تنها کاربران تازه‌وارد را خوشحال می‌کند بلکه به افزایش دانلود اپلیکیشن و حفظ مشتریان قدیمی نیز کمک می‌کند.

اگر کاربرانی دارید که مدت‌هاست از اپلیکیشن‌تان استفاده نکرده‌اند، آنها را با ارائه مشوق، تخفیف، یا هدیه ترغیب کنید که مجددا از اپلیکیشن‌تان استفاده کنند.


14) به مخاطبان‌تان گوش دهید

یکی از مهمترین استراتژی‌ها در جذب و حفظ مشتری این است که به حرف و نظرات او گوش دهید. وقتی به کاربران‌تان گوش می‌دهید، نه تنها وارد تعامل با مخاطبان می‌شوید، بلکه شانس دریافت امتیاز اپ‌استور از کاربران را افزایش می‌دهید. همچنین، می‌توانید چیزهایی که کاربران نمی‌پسندند را اصلاح کنید.


15) آیا برنامه شما منحصر به فرد است؟

کاربران نمی‌توانند از دانلود، نصب و تلاش یک برنامه برای تکثیر جلوگیری کنند، اما بخاطر داشته باشید می‎توان با یک نوآوری، اپلیکیشن منحصر به فردی داشته باشید.بررسی کنید که چه چیزهایی در اپلیکیشن‌های کنونی و انتشاریافته کم بوده و یا بعبارتی گُم شده است، سپس تمرکز و تفکر خود را بکارگرفته و با ایجاد یک نوآوری و اضافه کردن تنها یک ویژگی خاص به اپلیکیشن خود، آنرا متمایز کرده و در جهت جذب مخاطب برای آن گام مهمی بردارید.

یک توسعه‌دهنده باتجربه یقینا می‌تواند با بهره‌گیری از آخرین تکنولوژی، اپلیکیشن خود را منحصر‌ به‌ فرد و کاربرپسند نماید.


16) آیا برنامه شما ساده و فوق‌العاده روان است؟

اگر شما به بیش از دو جمله برای توضیح و معرفی اپلیکیشن خود نیاز داشته باشید یقینا آنرا در معرض خطر بزرگی قرار خواهید داد! سادگی در طراحی، هدف و استفاده از آنرا بعنوان موئلفه‌های اصلی معرفی اپلیکیشن خود بکار بگیرید، همانگونه که بزرگترین اپلیکیشن‌های حال حاضر نیز به همین شیوه عمل می‌نمایند.

دستیابی به سادگی بسیار پیچیده است. شما برای اینکه بخواهید نیاز کاربرانتان را بسادگی رفع نمایید باید آن‌ها را بدرستی تشخیص دهید. حتی اگر فکر می‌کنید که از خواسته‌هایشان مطلع هستید بازهم درک خود را با یک گروه متمرکز مورد ارزیابی قرار دهید. این کار به شما کمک شایانی در رابطه با جذب مخاطب برای اپلیکیشن خواهد کرد.

زمانیکه شما متوجه شدید که کاربرانتان به چه چیزهایی نیازمندند؛ ساخت اپلیکیشن و ویژگی‌های آنرا به همان سمت و سو ببرید. سعی کنید از انجام هر کاری که سبب پیچیده شدن اپلیکیشن شما می‌شود جدا خودداری کنید، اینکار محبوبیت آنرا بشدت کاهش خواهد داد.

هنگام معرفی اپلیکیشن خود بخاطر داشته باشید که این کار شامل هر جزییاتی نمی‌شود، شما فقط سعی کنید تا توصیف اولیه آنرا بنویسید و اجازه دهید مابقی ویژگی‌ها را خودِ کاربر در حین کار با اپلیکیشن به آن دست یابد.

بزرگترین دلیل استفاده نشدن یک اپلیکیشن مفید، فقط پیچیده بودن آن است پس برای اینکه بتوانید جذب مخاطب برای اپلیکیشن داشته باشید باید عکس قضیه مطرح شده عمل کنید.


17) آیا برنامه سریع و قابل اعتماد است؟

کاربران تمایل دارند تا همواره از اپلیکیشن، پاسخ و عملکرد سریعی دریافت نمایند. اپلیکیشن شما باید بگونه‌ای باشد تا سریعا دانلود و نصب شود، سپس کاربران بتوانند براحتی و با سرعت بالا از امکانات آن استفاده نمایند.

نکته‌ بسیار مهمی که می‌توان به آن اشاره کرد این است که کاربران سرعت را با کیفیت می‌سنجند و اپلیکیشن‌هایی که به آرامی کار می‌کنند؛ بسیار سریع اعتبار خود را از دست خواهند داد.

اگر اپلیکیشن شما به کُندی و ناپایدار اجرا شود، حتی اگر دارای ویژگی‌های خوبی نیز باشد همگی بی‌ارزش خواهند شد. پس همواره توجه داشته و اطمینان حاصل نمایید که اپلیکیشن و محتوای آن برای سرعت بالا بهینه‌سازی شده‌ باشند.


18) آیا استراتژی کسب درآمد شما آسان است؟

راه‌های بسیار زیادی برای کسب درآمد از طریق اپلیکیشن برایتان وجود دارد، بدنبال بهترین راه برای کاربرانتان باشید نه برای خودتان! شیوه Freemium به همراه پرداخت درون برنامه‌ای همواره یکی از بهترین شیوه‌های کسب درآمد از طریق اپلیکیشن می‌باشد.

در این شیوه کاربران اپلیکیشن را دریافت کرده و نصب می‌کنند، درصورتیکه از آن خوششان بیاید می‌توانند ویژگی‌های دیگر آنرا خرید و یا نسخه اپلیکیشن را ارتقاء دهند. از ایجاد چند گزینه برای خرید در برنامه‌ها بشدت خودداری کنید زیرا سبب سردرگمی کاربران خواهد شد.

تبلیغات درون برنامه‌ای یکی دیگر از راهکارهای کسب درآمد از طریق اپلیکیشن است که می‌تواند نتیجه بسیار بدی به همراه داشته باشد زیرا این آگهی‌ها کاربران را منحرف و آزار داده و همچنین سرعت و عملکرد برنامه را تحت تاثیر خود قرار خواهند داد.

شیوه دیگر، فروش اشتراک در اپلیکیشن بطوریکه کاربران پس از پرداخت مبلغی بصورت ماهیانه و سالیانه می‌توانند از امکانات آن بدون محدودیت استفاده نمایند نیز؛ یکی دیگر از شیوه‌های کسب درآمد می‌باشد.


19) آیا از بررسی و نظرات کاربران استفاده می‌کنید؟

از بخش نظرات و دیدگاه‌ها در اپلیکیشن برای گوش دادن به مشکلات، نگرانی‌ها و ایده‌های کاربران استفاده نمایید، سپس مشکلات را حل کنید، به نگرانی‌ها پاسخ داده و ایده‌ها را اجرا نمایید که انجام این کارها به جذب مخاطب برای اپلیکیشن شما کمک کرده و یقینا یک فرآیند بسیار مهم برای پیشرفت اپلیکیشن شما خواهد بود.

اطمینان حاصل نمایید که اپلیکیشن شما این اجازه را به کاربران بدهد که بتوانند براحتی نظراتشان را اعلام نمایند، هیچ راهی بهتر از داشتن ارتباط عالی با کاربران برای حفظ و پیشرفت اپلیکیشن شما وجود ندارد.

نظرات

ارسال نظر

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد، فیلد های اجباری با علامت * مشخص شده اند.